Isnin, 25 April 2011

kecurangan sang bulan

seperti malam ini yang tak bertemankan bulan
seperti malam lalu juga yang kehilangan bulan
lara dan sepi
apakah kerana bulan telah dinodai cinta
cinta sang mentari pagi yang membawa bulan ke sana
hingga melenyapkan malam yang indah
atau mungkin jua kerana sang bulan sendiri yang dusta pada janji dan mimpi
dari hati sang malam yang ketandusan cinta dari sang bulan
mengapa kau curang wahai bulan??
apakah aku tak sehebat mentari pagi
sedarkah kau wahai sang bulan
mana mungkin sang pagi menerimamu untuk menemaninya
tempatmu bukan di sana wahai bulan
kembalilah padaku kita ukir semula bicara cinta kita
aku sedia menerimamu walau sekalipun
langit menjadi lantai dan tanah menjadi bumbung
apakah tegar hatimu wahai sang bulan
melihat aku keseorangan memayungi bumi tanpa cahaya darimu
apakah kau tegar melihat malam yang suram bukan seperti sebelumnya
kembalilah wahai sang bulan temani aku semula
dalam kegelapan indah yang kita janjikan bersama
jangan kau tinggalkan aku seperti mimpi-mimpiku yang sebelumnya
jika ditanya pada hati
tidak ingin aku begini
biarkan lah aku sang malam dan kau sang bulan!!
aku ingin kebasahan bersamamu tika hujan
aku ingin diselimuti cahaya indahmu!!
aku ingin berpelukan dalam kegilaan bersamamu
kembalilah wahai sang bulan
temani aku di sini