Ahad, 2 Ogos 2015

aku tak mungkin lupa

aku tidak minta apa dari kamu yang aku percaya
cuma
lindungi aku dari ludahan mereka
bertahun sudah aku menempias segala puaka
kau pun tahu aku seksa bagaimana
aku cuma minta kau pertahankan aku
setiap kali kepalaku di pijak2 tanpa maruah
beberapa tahun dulu kita tiada apa
menumpang mengemis di sana
menumpang tidur di sofa
berteduh dengan kosong perut
sebab itulah aku mangsa cerca
kau tidak tahu apa
bila kau pulang aku sorok luka dipijak dikepala
aku balut pecah di dada
aku hulur senyum bahagia
aku tidur dalam airmata
itu yang aku rahsia
yang kau saksikan mata?
yang kau lihat aku sakit seksa?
di mantera pula harapkan aku derita
adakah kau rasa?
semuanya berlalu dalam lima tahun yang berturut turut
dari dulu hingga kini
aku cuma minta kau lindungi aku.
cuma itu.